OVER BLADEL CENTRUM | CONTACT | |
Bladel Centrum
  • WINKELS
  • HORECA
  • VERS
  • SUPERMARKT
  • DIENSTEN
  • BLADELBON
  • AGENDA
  • NIEUWS
CONTACT

ONDERNEMER IN BEELD

Livera Bladel

NAAR OVERZICHT

Ondernemer in beeld

Bladel Centrum is trots op de ondernemers in het centrum en vindt het belangrijk dat deze ondernemers ook een gezicht hebben.

Niet alleen (her)ken jij de ondernemers, maar onze ondernemers kennen jou ook. In Bladel Centrum ontstaat er nog echt contact.
Natuurlijk ben je van harte welkom in Bladel Centrum om dit zelf te ervaren. Onze ondernemers ontmoeten je graag!

Hetty Teuwissen - Livera Bladel

Achter de toonbank van Livera, gelegen in Bladel Centrum, staat eigenaresse Hetty, een onderneemster met een groot hart, een scherpe visie en bovenal een oprechte liefde voor haar vak. In Livera Bladel vind je geen doorsnee lingeriezaak terug, maar een plek waar vrouwen zich écht gezien voelen. In dit interview vertelt Hetty openhartig over haar drijfveren, de kracht van persoonlijk contact en de bijzondere gesprekken die plaatsvinden tussen de muren van haar paskamers. Van de eerste droom tot aan de recente verbouwing, dit is het verhaal van een winkel die draait om veel meer dan lingerie alleen.

Ik loop een winkel binnen waar ik gelijk van onder de indruk ben, de warme sfeer, de chique presentatie en de schitterende lingerie vormen samen een beeld dat direct indruk maakt. We nemen achter in de keuken plaats en Hetty start haar verhaal, nadat ik haar vraag wat haar eigenlijk destijds getrokken heeft om juist in deze branche ondernemer te worden.

Hetty glimlacht terwijl ze terugdenkt aan het begin van haar avontuur. ‘Ik heb altijd gezegd: als de kinderen groot genoeg zijn, dan ga ik iets doen wat ik écht leuk vind. Maar ik wilde wachten tot mijn jongste zoon naar de middelbare school ging, want als je een winkel runt, moet je er echt vol voor gaan. Dat doe je niet even twee of drie dagen in de week.’ De keuze voor Bladel was dan ook bewust. ‘Ik wilde graag dichtbij huis blijven, zodat mijn kinderen – als er iets was – even binnen konden lopen.’ Daarnaast had Bladel er ook behoefte aan, er was volgens Hetty nog geen goede lingeriezaak, die ook nog eens betaalbaar was. Dat vond ze een gemis.

Toen haar jongste zoon in groep 8 zat, heeft ze een brief geschreven naar Livera. Haar gezicht licht op bij de gedachte. ‘Ze hebben me in eerste instantie uitgelachen. Ze zeiden: ‘In zulke dorpen komen wij niet, wij zitten alleen in steden of grote winkelcentra.’ Maar ik dacht: iemand moet de eerste zijn, en dat ben ik. En zo is het gegaan. Een jaar lang heb ik ervoor gevochten – onderzoeken, gesprekken – en ondanks dat het midden in de recessie was en winkels massaal sloten, ben ik doorgegaan. Want als je ergens écht in gelooft en bereid bent er hard voor te werken, dan is er veel meer mogelijk dan je denkt.’

In 2012 opende Hetty haar winkel. Een droom die werkelijkheid werd. Nu 12,5 jaar later hebben ze Livera Bladel onder handen genomen met een verbouwing. Ik laat me vertellen dat deze metamorfose voor de klanten, haar team en haarzelf is. ‘Ongeacht welk bedrijf je runt, vind ik dat je moet blijven investeren,’ zegt Hetty beslist. ‘Wij verkopen een bepaald segment met kwaliteit en uitstraling, daar moet de winkel ook bij passen.’

Ik ben benieuwd of Hetty na de verbouwing iets specifieks heeft in haar winkel, dat er nu voor haar écht uitspringt. Ze antwoord: ‘Wat ik
vooral belangrijk vind, is dat Livera steeds meer staat voor een duidelijke boodschap: schaamteloos jezelf zijn. Je bent goed zoals je bent, en we zijn allemaal verschillend,’ zegt ze met overtuiging. ‘Elke vrouw moppert wel ergens op aan zichzelf. Maar wat ik zó mooi vind, is dat we steeds meer werken met vollere modellen – niet allemaal maatje 36, want daar
herkent bijna niemand zich in. We hebben nu bijvoorbeeld ook een etalagepop in maat 42, omdat dat gewoon beter weerspiegelt hoe de meeste vrouwen eruitzien.

Voor Hetty is het menselijke aspect het allerbelangrijkst, dat heb ik na even kletsen wel door. Ik vraag haar waarom mensen nu eigenlijk specifiek naar Livera Bladel komen, hebben ze een ‘Livera Bladel-aanpak’ als het gaat om advies en het helpen van de klanten? 

‘Dat zit ‘m echt in het team,’ zegt Hetty meteen, met hoorbare trots in haar stem. ‘Je kunt een prachtige winkel hebben en een geweldige collectie, maar als je team niet klopt, dan verkoop je uiteindelijk niks.’ Ze is dan ook stellig over hun service: ‘We nemen de tijd, ook als het druk is. Want goede service betaalt zich altijd terug, daar geloof ik heilig in. En het mooie is: iedereen die hier werkt, doet dat met plezier. 

Natuurlijk werkt iedereen om geld te verdienen, maar je voelt gewoon dat het verder gaat dan dat. Het is oprecht. En dat is iets wat
je niet kunt vastleggen in een foto of een reclame – dat voel je. Dat is de ervaring. En dat wordt door-verteld.’ Ze lacht en vervolgt haar verhaal: ‘Wat lingerie voor mij zo bijzonder maakt, is dat je ontzettend dichtbij vrouwen mag komen – letterlijk en figuurlijk.

Lingerie kopen is nu eenmaal niet zo leuk als een jurkje, tas of paar schoenen. Wat me is opgevallen, is dat vrijwel elke vrouw, zich op de een of andere manier onzeker voelt over haar lichaam. En dan vind ik het zó mooi om te zien dat goede lingerie daarin echt iets kan betekenen. Als het goed past, zie je dat ze zich beter in hun vel gaan voelen. Je verkoopt dan niet zomaar een product, je helpt iemand aan een stukje zelfvertrouwen. En dat maakt dat je ook vaak hele open, persoonlijke gesprekken voert met klanten.’

Hetty vertelt me over de ‘paskamerverhalen’ die ze af en toe deelt op haar social media. ‘Ik vind het heel bijzonder dat ik die verhalen mag horen. Dat vrouwen zich zo op hun gemak voelen en dat ze zich bloot durven geven.’ Ze vertelt dat de verhalen haar nog altijd raken, ondanks dat ze dit werk al zo lang doet. ‘Natuurlijk moet je je omzet draaien en moeten er bh’s over de toonbank. Maar dít, deze echte, menselijke momenten.. dáár doe ik het voor. Daar kun je geen prijskaartje aan vasthangen’, eindigt ze.

De oprechte liefde voor haar vak is aan alles te merken. Volgens Hetty is wat ze doet, niet in geld uit te drukken. Dit maakt mij nieuwsgierig naar haar toekomstperspectief, zou ze grootse plannen hebben? ‘Groter is niet per se beter,’ zegt Hetty beslist. ‘Juist de intimiteit van onze winkel – dat gezellige, huiselijke gevoel – is zó belangrijk. Dat begint al bij de paskamers, die zijn warm en uitnodigend. En ik geloof dat vrouwen daar, vaak onbewust, heel gevoelig voor zijn. Pas als je je ergens prettig voelt, durf je jezelf écht te laten zien – niet alleen met je lichaam, maar ook met je onzekerheden.’

En mocht er ooit een moment komen waarop ze de winkel overdraagt? ‘Dan hoop ik vooral dat degene die het van me overneemt diezelfde liefde voor het vak heeft als ik’, zegt Hetty. ‘Dat iedereen die hier binnenkomt, voelt: dit draait écht om de klant. Om de vrouw die voor je staat. Niet om cijfers, niet om targets – maar om oprechte aandacht en liefde voor het vak. Want daar staat of valt alles mee.’

Die persoonlijke aanpak, het warme team en oog voor detail maken Livera Bladel tot wat het is: een plek waar je je gezien en gehoord voelt. En precies dát is waarom klanten soms van heinde en ver komen naar Livera in Bladel Centrum.  

PARTNERS

Gemeente Bladel VISIT Bladel

PAGINA'S

Over Bladel Centrum Disclaimer Privacyverklaring

AGENDA

Actueel Archief

CONTACT

Contactpagina info@bladelcentrum.nl
logo-bladelcentrum

Ontwerp: Comcorde+ / Powered by: GSD

bladelcentrum.nl maakt gebruik van cookies. Bezoek je onze site, dan ga je akkoord met het plaatsen van Cookies. AKKOORD