ONDERNEMER IN BEELD
Boy Koolen - Woonzy Living
Ondernemer in beeld
Bladel Centrum is trots op de ondernemers in het centrum en vind het belangrijk dat deze ondernemers ook een gezicht hebben.
Niet alleen (her)ken jij de ondernemers, maar onze ondernemers kennen jou ook. In Bladel Centrum ontstaat er nog echt contact.
Natuurlijk ben je van harte welkom in Bladel Centrum om dit zelf te ervaren. Onze ondernemers ontmoeten je graag!
Boy Koolen - Woonzy Living
Midden in de bruisende winkelstraat van Bladel, ligt een oase van inspiratie voor interieurliefhebbers: Woonzy Living.
Hier kun je verdwalen tussen prachtige zijden bloemen, geurige kaarsen en unieke woonaccessoires.
We spreken met eigenaar Boy, over zijn passie voor interieur en over de toekomstplannen van Woonzy Living.
Boy ontvangt mij met een glimlach van oor tot oor, zijn enthousiasme spat ervan af! Ik vraag hem, na een kort gesprek over de dagelijkse bezigheden: ‘Wat is nou eigenlijk het leukste aan het runnen van een eigen woonwinkel?’
“Creativiteit” is waar Boy direct mee antwoord. "Ik vind het fantastisch om klanten te helpen bij het creëren van hun droominterieur. Of het nu gaat om een zijden boeket of een compleet advies voor het interieur, het is elke keer weer een nieuwe uitdaging. En het feit dat ik vaak bij klanten thuiskom om ze persoonlijk te adviseren, maakt het extra leuk. Dan zie je pas echt hoe mijn producten tot leven komen in een interieur."
Ik ben onder de indruk en kijk om me heen, er is een groot assortiment aan producten in zijn winkel. Zou Boy een persoonlijke favoriet hebben?
"Mijn absolute favoriet zijn de zijden bloemen” antwoord Boy. “Dat is een passie die ik al van jongs af aan heb. Ik heb vroeger zelf bloemen gekweekt en verkocht aan huis. Hier kan ik echt mijn creativiteit in kwijt”, vertelt hij.
“Daarnaast is Woodwick ook een favoriet merk van me”, gaat Boy verder. “De geurkaarsen creëren een heerlijke sfeer in huis.”
Iedere dag geïnspireerd worden door al die merken, dat lijkt me bijzonder maar ook lastig. Ik ben benieuwd en vraag Boy of hij met ons zijn grootste inspiratiebron zou willen delen?
“Die heb ik juist helemaal niet”, antwoord Boy. “Ik probeer niet naar de huidige markt te kijken. Ik wil juist zelf trends zetten. Ik kies producten die mij aanspreken, vaak die je niet overal ziet. En dat werkt! Daarnaast probeer ik voor te blijven op de huidige kleurentrends, mijn klanten geven vaak duidelijk aan waar ze naar opzoek zijn."
Tijdens ons gesprek komt er een dame binnen die opzoek is naar een blauwe ballon lantaarn. Helaas is deze niet beschikbaar en neemt de vriendelijke dame twee andere kleuren mee naar huis. Ik denk dat ik begin te begrijpen wat Boy zojuist bedoelde en vraag hem nog even kort: “Dus de volgende keer wordt er de kleur blauw ingeslagen?” Hij lacht en antwoord: “Ja, als deze beschikbaar is, dan sla ik hem in. Hier is al veel vraag naar geweest.”
Ik merk dat Boy nog even gezellig blijft staan kletsen en zie dat klantcontact hem goed doet. Ik ben benieuwd of er ook bijzondere verhalen van klanten tussen zitten.
Er is een verhaal in het bijzonder, vertelt hij. "Tot voor kort kwam er wekelijks een dame in mijn winkel, ze kocht iedere keer twee of drie zijden bloemen. Na een tijdje kwam ik met haar in gesprek. Deze bloemen waren voor haar steeds opnieuw een beloning, ze bleek namelijk ernstig ziek. Waar ze voorheen elke week een paar bloemetjes kwam kopen, doen we dit nu in de vorm van cadeaubonnen. Uiteindelijk maakt ze van alle bonnen samen, straks een mooi en groots boeket. Het is hartverwarmend om te zien hoe ze hiervan geniet.”
Wat mij meteen tot mijn volgende vraag brengt: ‘Heb je een gouden tip voor mensen die hun huis willen opfleuren?’
“Heel belangrijk! Haal kleur in huis”, antwoord hij. Ik vraag of hij aan specifieke kleuren denkt. “Nee, geen specifieke kleuren”, antwoord Boy. “Dat is wel heel persoonlijk en het moet natuurlijk bij je interieur passen. Wissel regelmatig van accessoires, zoals kaarsen en bloemen. Zo creëer je snel een andere sfeer. En durf te experimenteren met verschillende stijlen.”
Verschillende stijlen, net als de stijl van Lady Gaga, ik heb gehoord dat hij daar meer over weet! Boy heeft namelijk meegedaan aan het tv-programma ‘Ik weet er alles van’. Ik stel hem daarom de vraag: ‘Je hebt een passie voor interieur en nu (blijkt) ook een talent voor quizzen. Is er een connectie tussen deze twee interesses?’
“Nee, er is geen connectie”, antwoord Boy. “Ik keek het tv-programma al vaker, en dat stond al heel lang op mijn wensenlijstje”. Thuis grapten ze er zelfs over en dachten ze dat zijn wens nooit waarheid zou worden.” Toch is het Boy gelukt om deel te nemen aan het programma. Ik ben benieuwd naar zijn ervaring en vraag of het is geweest zoals verwacht. “Ik heb ontzettend genoten van mijn deelname, het was een geweldige ervaring.”
En met dat antwoord in gedachten wil ik ons gesprek gaan afronden, wel ben ik nog benieuwd: ‘Hoe ziet Boy zijn winkel er over vijf jaar uit en wat is nou eigenlijk zijn grootste droom?’ "Mijn droom is om een grotere winkel te hebben, waar ik nog meer ruimte heb om mijn creativiteit kwijt te kunnen, antwoord Boy. “Maar wel in Bladel hoor!” roept hij erachteraan. “Ik heb hier een fijne klantenkring opgebouwd."
Boy geeft aan dat hij hier nu alweer bijna 2,5 jaar zit. "Ik had nooit verwacht dat je niet meer onopgemerkt een terrasje kunt pikken of boodschappen kunt doen zonder herkend te worden. Het is leuk om onderweg klanten tegen te komen en even bij te kletsen over de winkel", vertelt hij.
Ik lach enthousiast en kan een ding concluderen: Woonzy Living is meer dan alleen een winkel; het is een plek waar creativiteit en persoonlijkheid samenkomen. Met Boy’s passie voor interieur heeft hij een unieke winkel gecreëerd waar klanten zich écht thuis voelen.