Actueel
Van Bladel centrum een merknaam maken!
Door René Veldhuizen en Thijs Vrijsen. Bron; De Uitstraling
Even voorstellen;
Mijn naam is René Veldhuizen en sinds drie maanden ben ik actief als centrummanager voor Bladel Centrum. De eerste maanden zijn we druk bezig geweest met het opstellen van een activiteitenplan, het samenstellen van de diverse werkgroepen en de budgettering van deze werkgroepen. We hebben inmiddels een prachtige, nieuwe site www.bladelcentrum.nl waarop iedere onderneming te vinden is, waarop men acties kan plaatsen en waarop alle activiteiten op en rond het centrum te vinden zijn.
Wat is de doelstelling van mij als centrummanager?
Het versterken van de posiie van Bladel als hét funshopcentrum van de regio en Bladelcentrum als merknaam door gezamenlijk te investeren in een sterk consumentengericht aanbod, sfeer en uitstraling en het vergroten van de regionale aantrekkingskracht.
Wat is al opgestart en wat staat er voor 2015 nog op de rol voor u als consument?
Er is al hard gewerkt aan het verder uitwerken en professionaliseren van de koopzondagen die sowieso vast iedere laatste zondag van de maand op de kalender staan. Naast bekende thema’s als Bladel on Wheels, Modezondag en Kunstkoopzondag, zijn we verheugd dat we dit jaar het Brabants Kempenfestival op de koopzondag van 31 augustus naar Bladel hebben kunnen halen. Ook in de zomerperiode is er genoeg te beleven voor de thuisblijvers en toeristen zoals drie gezellige toeristendagen op de woensdagen 29 juli, 5 en 12 augustus en natuurlijk niet te vergeten de tradiionele zomermarkt op de laatste zondag van juli.
Met de werkgroep sfeer en uitstraling zijn we druk bezig om wat meer groen in de straat te realiseren; hiervan zal het resultaat binnenkort zichtbaar zijn. Natuurlijk zal in het najaar ook de extra verliching weer zorgen voor de benodigde sfeer in het centrum. De waterparij op de Markt gaat verdwijnen waardoor de weekmarkt beter aan kan sluiten op de winkelstraat en er meer parkeergelegenheid gecreëerd wordt en ook het burgemeester Van Houtplein gaat op de schop. Met de werkgroep het nieuwe winkelen zijn we druk bezig Bladel ook op dit gebied voorloper te laten zijn in de hele regio. Het ontwikkelen en uitwerken van een 'omnichanell strategie' is in deze tijd noodzakelijk om succesvol te zijn. Ik geloof in Bladel Centrum en de ingeslagen weg. Het is een voorrecht en prettig werken met de verschillende werkgroepen waarin op ieder gebied veel specialisten ziten, ieder met dezelfde gedrevenheid om Bladel Centrum als merk succesvol te maken en Bladel 'toekomstproof' te maken. Om daar lijn in te brengen, zaken te koppelen, de juiste mensen op de juiste plaats te krijgen, het samen laten werken van gemeente, VVV, ondernemers en andere regionale instanties, en daarbij de spil in het web te zijn, is een mooie uitdaging. Allemaal met de doelstelling Bladel Centrum toekomstproof te maken en houden voor zowel bewoners, ondernemers, gemeente, de regio als het toerisme. Want de toekomst is alijd verder dan waar je op dit moment staat.
In alle bovenstaande acies en aciviteiten speelt u als consument natuurlijk een sleutelrol, want zonder u kan Bladel Centrum geen succes worden en blijven. Het besef dat een gezellig en gevarieerd koopcentrum geen vanzelfsprekendheid meer is, moet ook bij de consument aanwezig zijn. Ik zie u daarom graag terug in Bladel Centrum, het koopcentrum van De Kempen! De volgende keer zal ik wat dieper ingaan op de nieuwe website en de te ontwikkelen omnichanell strategie.